Сучасний етап розвитку національної системи освіти та виховання характеризується поширенням інноваційних процесів, істотною особливістю яких є реальна варіативність, технологічність. Навчально-виховна практика потребує технологій, які б сприяли створенню умов для саморозвитку та самореалізації особистості, забезпеченню щастя і радості дитини.
Одним із найбільш ефективних сучасних методів у дослідницькій роботі школярів є проектна технологія (технологія організації проектної діяльності) або метод проектів. Останнім часом проектна технологія широко впроваджується в закладах освіти різних країн світу й слугує засобом ефективного навчання, виховання та розвитку особистості. У зв’язку з реформуванням національної шкільної освіти на сучасному етапі почалося відродження й упровадження методу проектів у навчально-виховному процесі.
З метою надання методичної допомоги щодо запровадження проектних технологій безпосередньо у виховний процес 19 листопада 2015 року на базі Ракошинської ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено семінар-практикум педагогів-організаторів району «Проектна діяльність як метод організації дослідницької діяльності школярів». Методичний супровід семінару здійснювали методисти відділу освіти Мукачівської РДА: Тулюк О.І., Горват М.М., Абель М.К.
Робота семінару розпочалася з відвідування відкритого виховного заняття у 9-А класі на профорієнтаційну тему «Хочу – можу – треба» з елементами проектування та гри, яку проводив класний керівник, вчитель української мови та літератури Брусьо Л.Ю. Педагог ознайомила учнів із різноманіттям професій, намагалася виявити нахили і здібності вихованців, вивела формулу усвідомленого вибору професії, а в рубриці «Талановиті батьки – талановиті діти» учні представили проекти «Професія моїх батьків», і на завершення девˊятикласники подарували присутнім осінній професійний килим.
Наступний етап у роботі семінару - захист проекту під керівництвом педагога-організатора Спачинської К. В. «Долю рідного села творимо ми самі» із залученням учнів 5-11 класів. Вихованці ознайомили присутніх з історією рідного села, походженням його назви, охарактеризували прапор, герб Ракошина. Родзинкою проекту стали односельчани, які взяли участь у проекті. Кчасники семінару мали можливість віртуально побувати у музеї земляка-письменника С. Панька, подивитися відеогалерею картин відомого ракошинця, художника Василя Микити. Та живими легендами перед гостями постали герой праці С. М. Мочкош, яка у знак подяки подарувала два короваї: один методисту районного методичного кабінету Тулюк О.І., а інший - ракошинському православному священику отцеві Георгію; відомий аграрій, депутат Верховної Ради І скликання Д. І. Кельман; голова ветеранської організації Ракошина М. В. Делеган; голова спілки «Союз Чорнобиль Україна», учасник АТО, випускник школи Молнар Сергій. На завершення проекту учні продемонстрували патріотичний флеш-моб «Україна – це ми».
Завершальним етапом у роботі семінару став трикутник партнерства на тему «Створення спільного ефективного простору педагогічним трикутником: батьки – діти – педагоги» з елементами ділової гри, який провели завуч з виховної роботи, учитель біології Лендєл Н. В та практичний психолог школи Швець М.Ю. Метою цього заходу було сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї.
Наталія Володимирівна разом із Марією Юріївною використали майже всі сучасні технології: відеопритчі, фрагменти із мультфільмів, відеоролик «Історія для натхнення», відео- спілкування із В. Сухомлинським; педагоги, батьки, діти складали пазли із приказками про родинне виховання, всі створювали силует людини методом обривної аплікації; дитячий творчий колаж «Сучасна сім’я. Яка вона?». А ділова гра «Створи візерунок нашого трикутника» стала символічним підведенням підсумків семінару і водночас дала старт новому проекту на майбутнє - «На моральних цінностях базується педагогічна мудрість школи».
Таким чином, присутні прийшли до висновку, що метод проектів є сучасною педагогічною технологією, використання якої створює умови для всебічного розвитку особистості у процесі організації творчої діяльності.
Робота у Ракошинській ЗОШ І-ІІІ ступенів проходила в атмосфері доброзичливості, взаємодопомоги та взаємопідтримки. Адже всіх об’єднувало спільне завдання – не пропустити жодної хвилини спілкування з дитиною, виховати її справжньою Людиною.
Любов Брусьо, вчитель
української мови та літератури |